Van Town 1770 tot Noosa

27 december 2012 - Noosa (heads), Australië

Rond 10 uur in de ochtend op 15 december kwamen we helemaal brak aan in Town 1770. Gelukkig heb ik de gave dat ik overal kan slapen maar echt comfortabel was een nacht in de bus niet. Na ingecheckt te hebben bij hostel Cool bananas kwam ik per toeval Lucia en Pedro tegen in het dorpje, samen met hen heb ik de hele middag op het strand gelegen. En ik voelde me weer een klein kind toen we door de grote golven gingen springen. Deze avond ben ik maar eens vroeg naar bed gegaan want de volgende dag had ik een vol programma.

Om 10.00 werd ik opgehaald voor mijn eerste surfles! Ofja meiden, mogen we onze surfles in Nederland ook mee tellen? De heenweg was al hilarisch want we werden met 12 man in een busje geduwd waar normaal 8 mensen in zouden kunnen passen. En om het af te maken was het laatste gedeelte ook op een zandweg. Ik had in Airlie Beach al de tip gekregen om mijn surflessen bij Lazy Lizard te boeken, dit was goedkoop en waren kleine groepen. Er was namelijk ook een andere organisatie waar 40 mensen in 1 groep zaten en er was maar een klein gedeelte van het strand gereserveerd. Ik was dan ook blij verrast toen wij naar een afgelegen strand gingen waar verder niemand was! We kregen als eerste op het strand de techniek geleerd om vervolgens 3 uur lang deze te mogen oefenen in het water. Ik heb hierbij Rick leren kennen uit NL. Hij was meer van het chillen op het surfboard en ik kwam tot de ontdekking dat surfen ook niet voor mij was weggelegd. Het eindresultaat waren dan ook 2 rode knieen en een blauwe arm, maar wel een geweldige ochtend gehad. Rond half 2 was ik weer terug in het hostel en had precies een uur de tijd om te douchen en te eten. Want hierna werd ik weer opgehaald voor de scooteroo.

Dit was een geweldige ervaring, in Nederland hebben we de puch maxi, hier hebben ze de scooteroo. Als eerste mochten we een leren jas uitzoeken, Sandra als jij hier was geweest was je voor de knal roze gegaan. Na een passende helm te hebben uitgezocht werd het plaatje afgemaakt door (nep)tattoos. We mochten nog even snel een fotosessie houden op een echte motor om hierna een scooteroo uit te zoeken. Na een testrondje om even te wennen vertrokken we. Dit duurde uiteindelijk toch nog een hele tijd aangezien een jongen uit Canada het niet voor elkaar kreeg om op de scooteroo te rijden. Blijkbaar kwam dit zelden voor en is uiteindelijk de keuze gemaakt dat hij bij de crew achterop mocht. Tijdens het eerste gedeelte reed ik bijna achteraan en zat er een meisje voor mij die blijkbaar niet wist waar het gaspedaal zat. Gelukkig mocht ik na de pauze vooraan rijden en toen moest er natuurlijk getest worden hoe hard hij ging.. zo'n 80 km! Onderweg zagen we veel kangaroes en waliby's en hebben we nog een stop gemaakt voor een fotosessie. Rond etenstijd kwamen we in Town 1770 zelf aan en hebben daar onder het genot van een australische frietje de zonsondergang bekeken. Bij deze heb ik besloten dat een motorrijbewijs nu ook op mijn lijstje komt te staan.

In de avond kwam ik het NL stelletje weer tegen die ik had ontmoet in Airlie Beach. Hun doen dezelfde route als mij maar dan net 1 dag eerder. En dit is heel handig want ze hebben steeds goede tips voor mij.

Op 17 december ben ik om 6.30 vertrokken met de greyhoundbus naar Rainbowbeach. Vanuit hier ga ik 3 dagen kamperen op fraser island. Ik had hier van vreschillende mensen al veel leuke verhalen over gehoord dus had er ook enorm zin in. Na eerst even gerelaxed te hebben op het strand was er in de middag de breefing. Hier werden de groepen bekend gemaakt en kwam ik ook weer Rick en Heleen tegen die ik in Town 1770 heb leren kennen. Ik zat samen met Inge, Patrick, Vincent en 4 duitse meiden en jongen in 1 groep.

Ik kan hier hele lange verhalen over gaan schrijven maar in 1 woord was Fraser Island geweldig! We hadden de mafste gids die er maar bestaat, ik heb met een jeep over het strand gereden, dingo's gezien, in de mooiste meren en rivieren gezwommen, blauwe plekken gekweekt toen we het binnenland ingingen met de jeep, vast gezeten met de jeep, dolfijnen en een schildpad gezien, geslapen in een tentje, Frankie de spin leren kennen, samen gekookt, veel gedronken en gefeest en heel veel leuke mensen onmoet. Voor mij waren dit de 3 leukste dagen van mijn reis aan de oostkust tot nu toe. Ik zal in Nl wel live verslag doen van mijn avonturen op Fraser.. het is teveel om dit allemaal te beschrijven.

Eenmaal terug in het hostel begon onze afterparty. Samen met Heleen, Wouter, Suzanne Rick en Willem oftwel team Dutchies heb ik een geweldige avond gehad. Hen heb ik allen leren kennen afgelopen weken. We hadden ook meteen besloten om in het weekend samen naar de Australische Zoo in Noosa te gaan. Op vrijdag vertrokken we naar Noosa, het toeval bestond dat ik samen met rick in hetzelfde hostel op dezelfde kamer verbleef. Na boodschappen te hebben ingeslagen besloten we om naar het National Park te gaan. Dit is een mooie wandelroute langs de kust waar je zelfs dolfijnen kan zien. Helaas hadden wij ze niet gespot. In de avond zijn we met de hele groep naar de irish pub gegaan.

Zaterdag vertrokken we al vroeg naar de dierentuin. De dag begon al goed want we mochten olifanten voeren, dit was een leuke ervaring. Ook hebben we een grote python vast gehouden, koala's geaaid en kangaroe's gevoerd en de meest vreemde dieren gezien. Waarvan Heleen zelfs dacht dat ze nep waren. Oftewel een dag waarin we veel hebben gelachen en het niveau erg laag was.

S'avonds was dan het afscheidsfeestje, na bijna meer dan een week samen te hebben gereisd ging iedereen een andere kant op. Deze periode moest natuurlijk goed afgesloten worden, eerst zijn we uit eten geweest om daarna bier in te slaan en 'stiekem/illigaal' op het strand te gaan drinken. Voor de beeldvorming het was 1 uur 's nachts en nog steeds 28 graden!

Zondags ben ik vertrokken naar Brisbane om daar kerst te gaan vieren en natuurlijk om te shoppen.. Sale!

Bij deze wil ik jullie ook allemaal bedanken voor de berichtjes. Het is heel erg leuk om deze te lezen.

Groetjes Moniek

1. Ellen:
    29 december 2012
    Wat een leuk verhaal weer, je vermaakt je nog prima zo te lezen! Weet je al waar je oud en nieuw gaat vieren?
    Ik ben benieuwd welke avonturen je de laatste weekjes gaat beleven!

Kus El
  2. Henriette van de leest:
    2 januari 2013
    hoi Moniek, allereerst vanuit ons kikkerlandje de allerbeste wensen voor 2013.
    En jij om 1uur in de nacht op het strand met 28 graden.
    Zo te lezen is het daar super, heel veel leuke dingen ondernemen, leuke mensen ontmoeten, heel veel lol en prachtige dingen zien.
    Geniet er de laatste weken van want straks is alles weer....gewoon.
    groetjes Jos en henriette
  3. Marion:
    2 januari 2013
    Hey Moniek,
    Allereerst de allerbeste wensen voor 2013!!
    Wat een leuke avonturen heb je beleeft zeg!
    Leuk voor je!
    Ben wel benieuwd waar je oud en nieuw hebt gevierd.Ik heb met onze menskes op de Eimer de jaarwisseling doorgebracht.Och ja,ook weer eens wat anders.
    Onze Joyce was in Brisbane en daar viel het erg tegen.Jammer.
    Ze is daar nu nog trouwens en heeft nog lang te gaan.
    Volgens mij zit het er voor jouw alweer bijna op,toch?
    Snel om zeg.
    Nou,geniet nog even en hopelijk tot snel!
    Groetjes Marion