Van Cairns tot Magnetic Island

6 december 2012 - Magnetic Island, Australië

Op sinterklaasdag al vroeg uit de veren want mijn bus vertrok om 7,45 naar Mission beach. Ik heb totaal geen sinterklaas gevoel en de kerstsfeer is ook nog ver te zoeken. Ondanks dat hier de kerstbomen tussen de palmbomen op het strand staan. Het was blijkbaar een hitte golf en het was dan ook 35 graden waardoor ik heel blij was dan mijn hostel een zwembad had. Na een verkoeling ben ik samen met een ander meisje naar een animal rescue centre geweest. Dit was een vrijwilligster die walibi's en kangaroe's opving wanneer de moeder was overleden. Normaal gesproken waren er rond de 30 personen en nu waren we maar met zijn 2'en, wat bekende dat ik een uur lang kleine lieve walibi's en kangoroe's kon knuffelen. De kleinste waren nog een paar weken oud en waren nog kaal met de ogen dicht. Het was belangrijk om ze veel te knuffelen, dat vond ik natuurlijk geen probleem! Dat was voor mij een mooi sinterklaascadeau:) In de middag ben ik mee gegaan met een tour om de cassoworries te spotten. Deze leven hier veel in het wild en aangezien ik ze niet had gezien bij Cape tribilation wilde ik ze graag in het wild zien. Na bijna een uur te hebben rond gereden hadden we het maar opgegeven, geen cassoworries, maar wel weer veel kangoroes en waliby's! In de avond heb ik de zonsondergang gekeken op het strand en optijd naar bed, want had wat slaap in te halen van afgelopen dagen.

Op 6 december vertrok ik met de bus naar Townsville, hier heb ik Marjolein leren kennen een meisje uit NL. Zij had een hostel geboekt op Magnetic Island en na een belletje met het hostel had ik ook een bed geregeld. Ook heb ik hier Matthew leren kennen een jongen uit engeland. Met zijn 3'en zijn we vetrokken, met een ferry zijn we naar Magnetic Island gegaan. Op het eiland leven er veel wilde koala's die wilde ik natuurlijk wel gaan zien. Het hostel bestond allemaal uit kleine huisjes met een puntdak, wat er heel gezellig uit zag. We zijn als eerste naar het strand gegaan waar je ook kon zwemmen in zee in het gedeelte wat ze hadden afgezet met netten. In de avond hebben we samen gegeten en gedronken.

In de ochtend ben ik eerst samen met Metthew naar het koala centre geweest. We begonnen met Barbie, dit was een krokodil die we vast mochten houden. Was toch wel blij dat zijn mond dicht getaped was. Vervolgens gingen we naar de kakatoes. Er vliegen nog veel witte in het wild rond. Maar ze hadden hier ook een zwarte kakatoe en deze kreeg je op je arm. Je mocht een zonnepit tussen je lippen stoppen zodat de kakatoe deze er tussen uit haalde. Hierna zagen we een Wombat, dit was wel een heel vreemd dier. Het leek wel op een kruising tussen een hond en een varken. Er zat ook niet veel leven in want hij wiegerde zijn kooi met airconditie te verlaten. Groot gelijk! Vervolgens namen we een kijkje bij de koala's, het zijn echte individuen en slapen de hele dag in een boom. Na een uitleg over de koala's kwam het moment dat we ze mochten vast houden. je moest stil staal als een boom. Want als je zou bewegen zouden ze schrikken en gaan ze klimmen met de scherpe nagels. De koala Mathilde genaamd was heel zacht, ik had haar bijna meegenomen. Ik dacht eigenlijk dat we nu alle beesten hadden gezien maar toen kwam de gids met een python aanzetten die we vast mochten houden. Hier heb ik geweldige foto's van. Want de slang kwam al slissend naar mijn gezicht toe!

Toen het rond half 4 wat koeler was ben ik begonnen aan een wandeltocht. Op het eiland was er een mooie route van 3 uur naar een uitkijkpunt waar je 360 graden uitzicht had over het hele eiland. Met mijn wandelschoenen aan en voldoende water begon ik aan mijn tocht. Aan het begin van de wandelroute werd je gewaarschuwd voor slangen en dat je goed op het pad moest blijven. Ik heb inmiddels al geleerd om niet op bladeren te lopen en anders had te stampen met je voeten. Zodat ze door de trillingeg weg kunnen gaan. Ook stond er een bord dat je hier wilde koala's kon zien. Dit was ik even vergeten en toen ik het bordje van de laatste 800 meter tot aan de top las besefte ik dit .Dus ik keek in de eerste boom die ik zag, en ja hoor daar zat een koala. Na een fotosessie ben ik verder naar de top gegaan. In dit gedeelte was nog veel van de 2de wereldoorlog te zien. Er waren nog hutten en grote schijven waar geweren op hadden gestaan. Het uitzicht op de top was geweldig, hierna ben ik weer snel terug gegaan want rond 18.30 is het al donker. De rest van de avond heb ik door gebracht met 2 andere meiden uit NL.

1. Dinie:
    24 december 2012
    Geweldig om koala te zien. En om al die kangoeroes vast te houden en zoon vogels die zijn zo prachtig volgens mij.