Van Magnetic Island tot White Sundays

24 december 2012 - Agnes Water, Australië

Op 8 december ben ik samen met Matthew vertrokken naar Airlie Beach het vertrekpunt naar de White Sundays. Ik had tot nu toe nog niets geboekt wat mij prima beviel. Hierdoor heb ik de vrijheid om te doen wat ik wil, maar ik kreeg al verschillende reacties van mensen om mij heen dat dit niet slim was. Dus na een hostel gevonden te hebben ben ik vertrokken naar reisbureau Peter Pans. Het meisje van het reisbureau keek mij wel heel bezorgd aan toen ik vertelde dat ik nog niets had geboekt voor kerst en oud op nieuw. Als eerste heb ik de White Sundays en Fraser Island geboekt, dit samen met een korting. Helaas zaten alle boten vol voor de White Sundays waardoor ik pas woensdag terecht kon. Met haar had ik afgesproken om de dag erna terug te komen om dan alles te boeken voor de komende weken. Samen met Matthew ben ik een hapje gaan eten in een cafetje met livemuziek.

Na een verschikkelijke nacht in mijn hostel had ik besloten om te vertrekken naar een ander hostel. De wc en wasbak was compleet verstopt en middag in de nacht kwam een meisje helemaal bezopen op de kamer om vervolgens een uur te schreeuwen en over te geven op de wc. Dat was voor mij een rede om te verhuizen. Hierna ben ik weer naar Peter Pans gegaan om de komende weken vast te leggen, ik heb nu tot aan 6 januari alles geboekt. Helaas niet zoals ik het graag wilde omdat alles vol geboekt was, maar ik ben uiteindelijk tevreden met het resultaat. Deze dag heb ik een NL stelletje ontmoet waar ik de rest van de dag en avond mee heb doorgebracht. De dagen tot aan woensdag heb ik vooral gerelaxed. Dat betekende uitslapen, shoppen, zwemmen bij de lagoon en leuke mensen leren kennen.

Op woensdag 12 december moest ik om half 12 bij de haven zijn waar onze zeilboot de Boomerang zou vertrekken. Aangezien ik in NZ geen goede ervaring had met boten had ik deze keer maar een doosje pillen gekocht voor de zeeziekte tegen te gaan. Eenmaal aan boot bleek dat ik mijn mini bedje moest delen met een ander meisje, heel knus! Na een uitleg over de boot en veiligheid konden we vertrekken, hier heb ik meteen Willem uit NL leren kennen en Lucia en Pedros uit Brazilie. Deze dag stond veel wind en dat hebben we geweten. Het was blijkbaar weken geleden dat het zo hard had gewaaid dus we zijn ook met 14 knopen verticaal over het water richting de White Sundays gegaan. Dit was een hele gave ervaring. Ik zat helemaal vooraan op de boot en kreeg de een na andere volle lading water over mij heen. Binnen een paar uur waren we al op de White Sundays wat blijkbaar uniek was. We mochten het strand op waar normaal zo'n 200 mensen rondlopen waren wij er nu alleen. Het zand was heel fijn en super wit. Na een geweldige zonsondergang ging iedereen op tijd slapen omdat we de volgende dag om 6.30 zouden vertrekken.

Het was 5.30 toen de crew al rond liep om te vertrekken en ik voelde me behoorlijk beroerd. De hele nacht had een flinke wind gestaan waardoor we de hele nacht als een soort van kermis actractie op en neer gingen. Ik rolde zefls tegen het andere meisje aan. De pillen werkte voor mij dus ook niet deze cohtend. Gelukkig vertrokken we meteen naar het strand White heaven beach. Na een korte wandeling hadden we een schitterend uitzicht over het strand. We mochten 2 uur op het strand blijven waar we pijlstaartroggen hadden gezien. Aangezien ik me nog niet helemaal fit voelde heb ik vooral geslapen wat mij goed had gedaan. Want hierna voelde ik me weer helemaal prima. In de middag zijn we naar 2 plekken gegaan waar we konden snorkelen waar ik ook een schildpad had gezien! Het water was hier niet zo mooi als in Cairns, het was meer troebel en minder gekleurde vissen en koraal. Maar ook hier weer veel grote vissen en nog een Nemo! Hierna zijn we naar een baai gezeild op de champagne manier, deze manier beviel me wel. Heerlijk zonnen op het dek! Na het avondeten heb ik de mooiste zondsondergang gezien en in de avond zagen we vallende sterren. Gelukkig was er nu wat minder wind waardoor ik nu beter had geslapen, in de ochtend mochten we nog een keer snorkelen en vanaf de boot in het water duiken. Om hierna weer al zeilend terug te gaan naar Airlie Beach. Ik mocht zelf meehelpen om het zeil omhoog te krijgen. Bij aankomst was ik toch wel even blij dat ik weer vaste grond onder mijn voeten had. ijn conclusie is dan ook dat boten niet voor mij gemaakt zijn, ook al was het een hele gave ervaring. Samen met de 2 ierse meiden ben ik naar de Lagoon gegaan waar we de rest van de middag hebben door gebracht. In de avond gingen we naar cafe downunder waar een afterparty was. Samen met Lucia en Pedro heb ik de nachtbus gepakt naar Town 1770.

Zoals jullie lezen vermaak ik mij hier prima. Inmiddels zit ik al in Brisbane en ben de afgelopen weken naar Town 1770, Fraser Island en Noosa geweest. Mijn verhalen hiervan zal ik komende week op de site zetten.

Vanuit Australie wil ik iedereen een hele fijne kerst toe wensen en een gelukkig en gezond 2013!

Groetjes Moniek

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra:
    24 december 2012
    Wat zeg je me nou? Jij en boten geen goede vrienden en vervelende kamergenoten in het hostel? Lijkt alsof ik over mezelf lees ;)
    Verder wel weer een super verhaal waaruit blijkt hoe zeer je het naar je zin hebt: mooi zo!
    Geniet er nog van en ook jij fijne feestdagen!

Liefs Sandra en Dirk
  2. Toos Arts:
    Hoi Moniek,
    gelukkig dat jij je ook alleen prima vermaakt. Je bent ook niet zoveel alleen.
    Ook wij wensen je een paar fijne Kerstdagen en een onvergetelijk Oud op nieuw !!!
    Heel leuk om je reisverhalen te lezen.
    Groetjes, Toos
  3. Rosemarie en Pieter:
    Ha Moniek,
    Leuk om weer een paar verhalen te kunnen lezen met jouw belevenissen. Geniet er nog volop van en wij wensen jou ook warme kerstdagen en een knallend 2013 toe.
    groetjes, Rosemarie en Pieter
  4. Frans en Fien Jaspers:
    24 december 2012
    Hallo Moniek, fijn dat jij je zo vermaakt! Wij willen jou hele fijne feestdagen wensen. En natuurlijk een heel fijn en gelukkig 2013.
  5. Patrick:
    26 december 2012
    Ha Moniek, neef Patrick hiero.

Wat n toptijd down under he!
    Kerst in de zon ipv het koude weer en een jaarwisseling in je zomerkleding, niet slecht!!

Leuk om je verhalen te lezen, doet me ook weer n beetje terugdenken aan onze tijd daaro!!
    Geniet nog van je belevenissen, tis voorbij voordat je het in de gaten hebt.

Groetjes Patrick en Janneke
  6. Janneke:
    26 december 2012
    Haa Moniek,

Patrick had al een berichtje geplaatst, maar ik wil je toch ook nog heel veel plezier wensen! Wat een verhalen en mooie foto's heb jij! Wij zijn 2 jaar geleden Brisbane uitgevlucht omdat daar toen het water veel te hoog stond (ivm die overstroming destijds), zo te zien heb jij het beter voor elkaar! Ik weet ook nog dat ik het zo apart vond om met 30 graden overal kerstboompjes te zien staan, iets klopt er dan niet he? Dat zal jij ook wel zo ervaren!

Ik hoop voor jou dat de jaarwisseling aan de andere kant van de wereld je een mooi en onvergetelijk moment geeft, kan jij die ook nog toevoegen aan je inmiddels lange lijst met onvergetelijke momenten! Geniet er nog van want voor je het weet zet je voet op Nederlandse bodem (hoewel daar ook nog steeds niets mis mee is..haha)...

Duss enjoy!

groetjes Janneke